Gå til hovedinnhold Gå til søk

Rataskankan

Rataskankan samlet på tribunen under bortekampen mot Steinkjer, den 3. september 2022. Foto: Kristian Rødvand / Rana No

Hva er en Rataskank?

Opprinnelig betyr begrepet Rataskank en ramp på ranværing. Ganske sikker på at det betyr Raus, Barsk og Stolt på latin. For oss så betyr det så mye mer. Det er å ta del i en fantastisk trivelig og morsom gjeng. Vi møtes, prater fotball, har det mye gøy og løser verdensproblemer.

– Så kan vi jo av og til komme med en stikker til en motstander eller nabobyene.

Hvorfor bli medlem av Rataskankan?

Rataskankan er en fantastisk gruppe å bli med i om du elsker fotball, om du bare vil ha det gøy og være sosial, eller om du ønsker  bidra i lokasamfunnet. Vi er heller ikke ukjent for å ta oss en og annen fest når muligheten byr seg. Vi arrangerer årlige borteturer som er en opplevelse å få med seg. I tillegg har vi flere gode samarbeidspartnere der vi får enkelte fordeler og rabatter.